Friday, February 20, 2015

First post

Uhhh..apa khabar?

Haha agak awkward disitu. Lamanya tak mencoret. Sebenarnya ini blog baru, nasib baik url still boleh guna yang sama.hehe..

Blog lama tu dah delete..atas sebab-sebab tertentu. Baiklah, kalau blog yang lama tu kebanyakkannya berkisahkan KPOP, yang baru ni mungkin lebih random. Adakah saya telah meninggalkan dunia Kpop? Sudah pasti tidak..hehe mungkin disebabkan pandangan masyarakat tempatan terhadap Kpop menyebabkan saya malas nak berbicara. Tapi saya rasa faktor utamanya adalah usia (tua dah tu)..haha minat itu biarlah saya simpan sorang-sorang. Atau pun dikongsi dengan manusia-manusia yang seangkatan dengan saya..ehh housemates saya semua berminat dengan Korea ni..tak kisah la lagu,drama,culture. Sorang tu siap setiap tahun pegi Korea..ini tidak boleh jadi..hehe

Nampaknya post ini macam takde arah tujuan..ahahaha. Baiklah..apa yang berlaku dalam hidup Yana sekarang ni?

Kerja - berjaya kerja dalam bidang IT walaupun tak berkaitan dengan kos sewaktu belajar. 

Sewaktu bergelar fresh graduate dulu, saya memang tak pandang bahagian support or helpdesk ni. Since i dont like talking to users and the simple mindset of thinking yang helpdesk is something like a call centre..totally wrong. Big time..haha. Now my perspective towards Helpdesk have changed :)

Tapi sekarang, apa jadi? haha you can never know what will happen to your future, kan? Helpdesk is totally different from call centre. Depends on what you are supporting..ada helpdesk support for network, ada yang hardware, ada yang kena tau basic troubleshooting (which quite a hassle kalau user anda adalah seorang yang tak IT savvy. You need to match the terms to the same level as non IT savvy users)
Sekarang, saya lebih kepada basic troubleshooting for harwdware/software/network. Basic je..kalo tak berjaya, hantar saja engineer/technician. Tapi tasks paling main adalah support system yang user pakai.

Yana juga masih single (puih). Haha i guess im getting more independent day by day. Sewaktu hari lahir tahun lepas, ada juga kakak ipar bertanya sebab katanya ada ibu2 nak kenal kan anak teruna. But i was so flustered, so i ended up replying 'Speechless i'. She ended up to not replying after that. Ehehehe (Yana bengong)

Oklah..nampaknya skill bercerita dah berkarat. Lain kali kalau rasa hendak membebel, akan muncul lah entry lain. Sekian ^_^

No comments:

Post a Comment